14 oktober 2014

E-bestelbus.nl wijst ondernemers op mogelijkheden elektrische bestelbussen

MRA-Elektrisch, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam spannen zich samen met de ANWB, het Europees programma Life+ en diverse marktpartijen in om schoner vervoer bij ondernemers in Nederland te stimuleren. Om steeds meer ondernemers elektrisch te laten rijden, is www.e-bestelbus.nl opgezet. Via deze site informeren we ondernemers over de mogelijkheden en helpen we hen op weg bij de aanschaf van een e-bestelbus.

Op de foto Kasper Kerkhof van Greenolive
 
Mede-eigenaar van Greenolive Henny Kerkhof: "Sinds 2012 heb ik voor ons bedrijf een elektrische Kangoo. We waren een van de eerste die elektrisch zijn gaan rijden. Iemand moet toch de eerste stap maken om vervuilende uitlaatgassen tegen te gaan. Het gaat mij om het milieu en het is toch mooi als je ook echt groen rijdt als hoveniersbedrijf.  Ik had een diesel en die was gewoon vies en stonk. Ik wilde het graag anders doen. Je nek uitsteken want als niemand het durft houdt het op. Wel kwam ik veel weerstand tegen in de omgeving. Met name de angst dat je er niet mee op vakantie kan leeft bij mensen. Maar het bevalt ons prima. Het werkt ook onthaastend. Je gaat heel netjes rijden om de actieradius zo goed mogelijk te gebruiken. In al die jaren heb ik nog nooit problemen gehad of onderweg stilgestaan. Ik heb een stekker en kabel zodat ik bij iedereen thuis kan opladen. Mensen vinden het leuk als ik vraag of ik bij hen mag opladen en het kost ook niet veel."